Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 13 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar:Bukan Nordin M.Top tapi Ibrahim




J AK ARTA - Polis Indonesia hari ini mengesahkan mayat lelaki yang ditembak mati di Teman ggung pad a Sabtu lalu bukan Noordin Mat Top tetapi sebaliknya pengganas lain yang dikenali sebagai Ibro him.
:Ibro him, 37, dipercayai suspek utama yang merancang dan mengatur serangan bom di Hotel JW Marriott dan Ritz Carlton pada 17 Julai lalu.
:Menur ut, Ketua Pusat Pengecaman Identiti Mangsa Bencana Polis Indonesia, Brigedier Jeneral Eddy Saparwoko, pengesahan identiti Ibrohim adalah hasil ujian DNA yang dijalankan ke atas mayat lelaki itu.

:Eddy berkata, ujian DNA dengan sampel daripada keluarga Noordin didapati tidak padan tetapi sebaliknya padan dengan sampel daripada anak lelaki dan perempuan Ibrohim yang tinggal di Kuningan dan dengan itu mayat berkenaan disahkan sebagai Ibrohim.
:Menurut polis, Ibrohim yang bekerja sebagai penata bunga di hotel JW Marriott dan menghilang sejak 17 Julai menjadi buruan kerana disyaki membawa bom dalam tiga kotak masuk ke hotel itu dengan menggunakan van pengangkut bunganya.
:Pada sidang media itu juga polis mengumumkan hasil ujian DNA ke atas Dani Permana, yang berasal dari Bogor, disahkan sebagai pengebom di Hotel JW Marriott.
:Dua ujian DNA yang sudah selesai dijalankan juga mengesahkan bahawa pengganas yang ditembak mati dalam satu lagi operasi di Bekasi pada 8 Ogos lalu di mana polis turut menjumpai 500 kilogram bahan peledak, ialah Air Setiawan, 28, dan Eko Joko Santoso, 27.
:Menurut Ketua Perhubungan Awam Markas Besar Polis Indonesia, Nanan Soekarna, Air juga terlibat dalam pengeboman di kedutaan Australia pada 2003 sementara Eko merupakan pembuat bom yang digunakan dalam letupan di kedua-dua hotel mewah itu.
:Nanan bagaimanapun enggan mengulas mengenai rancangan untuk memburu Noordin dan anggota kumpulan pengganasnya, tetapi berkata beliau percaya Noordin masih berada di Indonesia.
:“Sekarang fokus polis bukan terhadap Noordin sahaja tetapi juga merangkumi orang lain yang direkrut olehnya,” kata beliau. Sinarharian

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....