Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 6 Julai 2009

Penamaan calon,Puluhan ribu dijangka banjiri Manek Urai



Esok pagi, suasana yang hangat telah dapat di bayangkan dalam benak kepala setiap umat yang mengikuti politik malaysia.

Parti BN yang telah meletakkan Tuan Azi sebagai kapla perangnya tentu akan mengerahkan seramai mungkin rakyat, bala tenteranya baik secara biasa atau luarbiasa. Pastilah suasana yang berbeza akan kelihatan di sebuah bandar kecik yang tecorot dari perhatian brother najib ini akan mendapat perhatian manusia malaysia.

Umno dengan puluhan ratus pembawa panji-panjinya akan berkumpul di satu lapang, sementara pembawa bendera pas dengan bulatan putih itu pula di satu lapang.

dikatakan, hukum yang baru ini tidak membenarkan para pejuang masing-masing parti duduk dekat, bimbang betul-betul mereka berjuang.

Kelibat topi merah sebagai PBB, dengan alat jenteranya pasti tercongok ditengah. Dengar khabar ribuan telah dikerah turun ke hulu kelantan ini. Dari bukit yang aman itupun dikerah mari, umpama nak jaga sekandang gajah.

Gelagat penyokong kedua-dua pasukan yang berjuang perlu amat dipantau kata BN. Takut, bimbang mereka bergaduh.

Parti Bulan dikatakan akan berkumpul segala rakyatnya yang hina dina di taman Chintawangsa, sementara umno di ibu pejabat warna biru ketu kata ore kelate.

Seawal pagi esok pasti, kedai, warung penoh dihinggapi manusia ada kaler hijau dan biru aje akan kelihatan dari kejauhan. Apabila kenyang masing2 akan menuju medan mereka.

Esok jugalah bermula lah perang besar antara penyokong biru laut dan hijau lumut itu secara rasmi, pesanku jangan menang sorak sudahlah.Kalau rasa pasukan sendiri goyah menentang arus, cepatlah bertukar panglima.Kraiutara

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ambo bekene sgt tulise dmo gini, lagak wartawan/saterawan/penganalisis setanding dr.hassan hayastani (http://www.facebook.com/hassanhayastani)& a.kadir jasin! teruske! bijok bermain ayat! masuk skit elemen-elemen wok yoh samad said bergocoh di kayange!

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....