Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 5 Januari 2012

Mat motor kunjungi Tok Guru Nik Aziz

Sebahagian anggota ekspedisi bergambar di rumah YATIM
Wakil kelab menyampaikan cenderamata kepada Tuan Guru Nik Aziz


KOTA BHARU, 5 Jan: 20 ahli kelab motor dari Kuala Lumpur, Terengganu, Selangor dan Kelantan berkunjung ke rumah Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz baru-baru ini.
Selain itu, mereka juga mengunjungi Rumah Puteri Harapan, Yayasan Kebajikan Anak-Anak Yatim (YAATIM) Kelantan yang terletak di Taman Sabariah, Jalan Pengkalan Chepa.

Kesemua mereka adalah dari Kelab RD Malaysia (RD CLUB Malaysia) dengan kerjasama Kelab Pencinta Dua Roda Malaysia dan Kelab Pemilik Motorsikal Yamaha Lagenda Malaysia Cawangan Kelantan (Mylamoc).

Konvoi ini dimulakan dengan majlis makan tengahari di Kediaman Rasmi Menteri Besar Kelantan di JKR 10, Kg Sirih, Kota Bahru diikuti solat Zuhur berjemaah.

Lokasi pertama konvoi ialah ke Rumah Puteri Harapan, Yayasan Kebajikan Anak-Anak Yatim (YAATIM) Kelantan yang terletak di Taman Sabariah, Jalan Pengkalan Chepa.

Walaupun hujan lebat namun itu tidak mematahkan semangat peserta konvoi berkunjung ke rumah anak yatim tersebut yang menempatkan seramai 200 anak yatim lelaki dan perempuan.
Kehadiran konvoi amal ini telah disambut meriah oleh Hj Mohamad bin Yaakob, Setiausaha YAATIM. Konvoi tersebut turut membawa sedikit sumbangan berbentuk barangan keperluan dapur agar dapat membantu pihak pengurusan.

Malah sessi ramah mesra antara peserta konvoi dengan anak-anak yatim itu dapat mengurangkan rasa sedih dan menceriakan anak-anak yatim tersebut serta memberi harapan baru bahawa masih ada yang mengambil berat tentang mereka.

Menurut Pengerusi Kelab RD Malaysia Cawangan Kelantan, Nik Ahmad Hishamudin berkata, konvoi ini diadakan atas kesedaran bagi menghargai dan mengambil berat anak-anak yatim yang kurang bernasib baik.

Beliau berhasrat mengadakan lebih banyak aktiviti dan program di rumah anak yatim ini di masa hadapan seperti pameran motorsikal, kempen keselamatan jalan raya, ceramah motovasi dan penerangan tentang aspek-aspek mengendalikan motorsikal yang selamat agar menjadi ilmu yang berguna bagi anak-anak yatim ini di masa hadapan.

Menurut beliau lagi, bersempena konvoi ini, para peserta turut mengadakan kutipan derma kilat bagi membeli barangan keperluan dapur untuk disumbangkan ke rumah anak yatim tersebut.

Selepas itu, konvoi bergegas ke Pulau Melaka bagi menunaikan solat Asar bersama-sama Menteri Besar Kelantan iaitu Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Peserta konvoi juga berkesempatan beramah mesra dengan beliau dimana beliau turut memberikan nasihat agar berhati-hati menunggang motorsikal dan jangan lupa berhenti untuk bersolat ketika konvoi.Hrkh

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....