Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 4 Oktober 2011

Adun BN Johol meninggal dunia

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Johol, Negeri Sembilan Datuk Roslan Md Yusof meninggal dunia pada pukul 4 pagi tadi dipercayai akibat komplikasi paru-paru.

Pada 8 Mac 2008, Allahyarham Roslan dari Barisan Nasional (BN) menewaskan Kamarudin Md Tahir dari PAS dengan majoriti 1,263 undi.

Wakil rakyat penggal kedua ini menjalani pembedahan spina dua tahun lalu dan bergantung pada kerusi roda selepas terjatuh di rumahnya Ogos lalu, lapor Star Online.

Jenazah Roslan akan dikebumikan selepas solat Zohor.

Dalam pada itu, laporan Bernama Online mebyebut Roslan meninggal dunia di Hospital Tunku Ampuan Najihah.

Allahyarham Roslan, 58, dimasukkan ke hospital itu untuk menerima rawatan selepas mengadu sesak nafas semalam.

Wakil rakyat itu meninggalkan isteri Datin Zawayah Marzuki, 53, dan lapan anak, tiga lelaki dan lima perempuan berumur 28 hingga 17 tahun.

Roslan, seorang bekas guru yang mewakili BN memenangi kerusi Johol pada pilihan raya umum 2004.

DUN Johol terletak di dalam kawasan Parlimen Kuala Pilah, yang turut mempunyai DUN Senaling, Juasseh, Pilah dan Seri Menanti.

Pada 2009, Allahyarham Roslan dilaporkan mengalami kecederaan selepas terjatuh ketika bermain badminton menyebabkan tulang belakangnya cedera.

Berikutan itu, beliau telah menjalani pembedahan dan fisioterapi di Hospital Kuala Lumpur bagi membetulkan tulang belakangnya awal tahun ini.

Anak sulung Allahyarham Mohd Hafizi, 28, berkata jenazah Allahyarham telah dibawa ke kediamannya di No. 6, Kampung Berambai dan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Cabang Dua, Johol.TMI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....